Op het jaarlijkse medewerkersfeest afgelopen vrijdag werd bekend dat AZ Sint-Augustinus zijn naam verandert in az West. De nieuwe naam gaat gepaard met een nieuw logo. Tegelijk lanceert het ziekenhuis een gloednieuwe patiëntgerichte website.
De naamsverandering geeft aan dat het ziekenhuis er is voor alle patiënten uit de Westkust en een groot stuk van de Westhoek, maar ook voor iedereen ongeacht geloofsovertuiging, rang of stand. Dit regionale ziekenhuis biedt zorg aan op mensenmaat. en waar je als patiënt geen nummer bent. De kernwaarden waarvoor het ziekenhuis staat, werden aangescherpt:
- respect,
- gelijkwaardigheid,
- vertrouwen,
- verantwoordelijkheid,
- openheid
- toegankelijkheid
Paul Verhaeghe, voorzitter van de raad van bestuur: “We waren op zoek naar een naam die de lading beter dekt: we zijn er voor iedereen uit de streek, ongeacht levensbeschouwing.” Lieven Vermeulen, algemeen directeur vult aan: “Dit blijkt ook uit de symboliek achter het nieuwe logo. De bollen staan voor onze waarden, maar evengoed voor onze patiënten, doorverwijzers, werknemers en artsen van het ziekenhuis."
Nieuwe site
Tegelijk werd beslist de website van het ziekenhuis onder handen te nemen. Die vernieuwing was dringend nodig.
Dr. Lebbinck, hoofdarts: “Patiënten verwachten dat een ziekenhuis online laagdrempelig informatie aanbiedt. De mondige patiënt is een realiteit, hij wil als individu mee beslissen over zijn zorgproces en dat begint vaak online als hij zich informeert op de ziekenhuiswebsite. Vandaar het belang van een nieuwe website.”